Evolución do bebé durante o embarazo

O embarazo é un proceso de cambios no corpo da nai que dan lugar á creación dunha nova vida. Un conxunto de células que se unen e forman máis células que deixan paso a órganos, ósos, músculos…e finalmente a un bebé. Entender como se desenvolve o bebé no interior da nai é fascinante, queres saber máis?

Neste post compararemos o tamaño do bebé segundo cada semana e trimestre co de diferentes froitas e verduras, para que sexa máis fácil de comprender o crecemento do bebé en cada momento do embarazo.

Nos últimos artigos fomos falando das fases do embarazo: desde o primeiro trimestre ata o terceiro e último, vendo como vai evolucionando o corpo da nai, que probas médicas suceden en cada etapa, como vai cambiando o bebé en cada trimestre, etc. Neste post centrarémonos no desenvolvemento do bebé durante o embarazo: trimestre por trimestre, como evoluciona o bebé mes a mes?

 

Primeiro trimestre de crecemento (da semana 1 á semana 12)

No primeiro trimestre empézanse a desenvolver os órganos vitais máis importantes: Cerebro, corazón, aparello dixestivo e a médula espinal. Os pulmóns comezarán a formarse e seguirano facendo durante toda esta primeira etapa. Na sexta semana xa se poderá detectar o latexo fetal e a placenta atoparase aínda en desenvolvemento.

Sabías que a formación das impresións dixitais comezan a definirse na semana 7? Xunto a este proceso, tamén empeza o da formación dos ósos.

Chegando á semana 12 os órganos vitais están a formarse, as pálpebras estarán máis desenvolvidos, os intestinos empezarán a rotar e comezará a definirse un pouco a carita do bebé.

O final do primeiro trimestre marca a transición do período embrionario á etapa fetal.

No primeiro trimestre o bebé pasa de ter o tamaño dun chícharo (semana 6) a ter o tamaño dunha lima (semana 11).

 

Segundo trimestre do bebé (da semana 13 ata o final da 26)

Formación das extremidades, cara máis formada e definida, brotes dentarios, pel case transparente… todo isto sucede ao comezo do segundo trimestre de xestación do bebé. Esta etapa é crave no crecemento do teu bebé dado que xa poderá oír, moverse e os seus músculos e ósos desenvolveranse. Poderás notar como empeza a usar o seu corpeciño.

A transición da semana número 12 á 13, é dicir, o cambio do primeiro ao segundo trimestre, permite empezar a adiviñar ou distinguir claramente, segundo a posición do bebé, o sexo do mesmo. 

É momento tamén para o desenvolvemento de pequenos detalles como cellas, pestanas, uñas… Na semana 14 poderás gozar xa da súa cariña máis definida. Tamén a médula ósea empeza a producir células sanguíneas.

O bebé continúa crecendo: na semana 22 terá o tamaño dunha papaya e na semana 25 dun brócoli.

Terceiro trimestre do bebé (da semana 27 ata a 40 ou ata o final do embarazo)

O cerebro desenrólase a unha maior  velocidade e o sistema nervioso atópase preparado para controlar certas funcións do corpo. Neste punto o sistema respiratorio atópase totalmente desenvolvido, e, aínda que inmaturo, podería permitir o intercambio de gases ao bebé.

Ademáis, aumenta a graxa do bebé, empeza a almacenar nutrientes no seu corpo, os ósos están formados, aínda que son blandiños. O bebé está listo para saír ao mundo.

O último empuxón no crecemento do bebé fará que o seu tamaño cambie desde unha berenxena (semana 28) a un melón (semana 39).

Artigo escrito en colaboración con AGaEP, a Asociación Galega de Enfermaría Pediátrica.
logo_agaep

Receita de tortilla con calabacín e cenoria

As verduras son un alimento un pouco rebelde na alimentación dos máis pequenos/as, por iso hai receitas moi fáciles e sabrosas que che axudan a incorporalas nas comidas.

O calabacín ten moitas propiedades beneficiosas para a nosa saúde entre as que atopamos unha gran achega de auga, vitaminas e fibra, polo que é moi bo para o estreñimiento e o tránsito intestinal. De feito, aínda que ao principio aos máis peques é máis fácil introducilo sen pel, é bo deixala xa que aí están a maioría dos seus nutrientes.

E no caso da cenoria, é un alimento con potasio, que axuda a manternos activos, a súa fibra permite combater o estreñimiento tamén e protexe o corazón mantendo as arterias libres de placas que obstaculicen o fluxo sanguíneo. Ademais, sabías que as súas vitaminas axudan a coidar a vista?

Preparación da tortilla con calabacín e cenoria

Preparado/a para a receita?

Empezamos pelando e cortando en anaquiños moi pequenos a cabaciña e a cenoria. Podes ir botándoos nun bowl para que o teu fillo/a mestúreos coas manitas.

Nunha tixola con AOVE pocha as verduras e engade sal. Ao pouco tempo incorpora o allo moi ben picadito e déixaas facer ata que solten todo a auga.

Noutro recipiente podes ir batendo os ovos (pídelle axuda ao/á teu/túa peque para cascar os ovos xuntos!). Cando teñas todo ben batido incorpora as verduras e mestura.

Bota todo de novo na tixola e cando estea un dos lados feitos, dálle a volta coa axuda dunha tapa ou prato. Deixa que se doure un pouquiño, retiramos, deixamos arrefriar un pouco e a empratar!

TIP: Se queres que a tortilla quede máis esponjosa, podes separar as claras e as xemas dos ovos e montar (un pouco) a piques de neve as claras. A continuación, mestura todo con movementos envolventes.

Comparte connosco este super prato co hashtag #RecetasBebeGadis

Primeiros días e semanas do bebé en casa

A chegada dun novo membro na familia tras os meses de embarazo é un momento cheo de alegría e emoción. Pero tamén unha etapa de cambios e adaptación para ti e a túa contorna familiar.

O normal é que as primeiras semanas sexan complicadas e xurdan moitas dúbidas. O importante é manter a calma e estar o máis tranquila posible, adaptándoche aos poucos á nova situación e coñecendo ao teu bebé. En Bebé Gadis queremos facilitarche este camiño coa axuda dalgúns consellos e recomendacións para que esa adaptación che resulte máis sinxela.

E lembra que, se o necesitas, o teu pediatra está aí para axudarche e resolver calquera consulta.

A importancia da recuperación e o descanso tras o parto

Cando chegas a casa tras o nacemento do teu fillo/a as emocións estarán cal montaña rusa, pero debes asegurar un adecuado descanso tanto para ti como para o teu bebé. Tras o período de xestación e o esforzo realizado no parto, na chegada a casa de ambos é conveniente gozar da máxima tranquilidade posible.

Unha boa idea é que establezas uns horarios de visitas para familiares e amigos, para adaptarche á nova rutina dunha forma máis cómoda.

Isto tamén é importante para o bebé, xa que debe afacerse a estar en novo espazo rodeado de estímulos novos que poden alterar o seu estado de ánimo e o seu bo descanso. Lembra que o único que precisa o bebé é estar coa súa nai e adaptarse xuntos a esta nova vida.

3 actividades que che poden axudar a relaxarche

Para poder levar esta nova etapa dunha forma tranquila e da mellor forma posible, é bo que che dediques un tempo para ti. Contámosche 3 moi sinxelas:

  1. Ioga. A través dos movementos do corpo e a respiración, consegues levar ao teu corpo a un estado de calma.
  2. Camiñar. Saír a camiñar por un sitio tranquilo e pouco transitado é outra forma de axudarche a relaxarche.
  3. Musicoterapia. Este tipo de actividade axuda a estimular o estado de ánimo dunha persoa. Elixe un lugar onde poder estar a soas co teu pequeno/a e goza das notas musicais dun bo Jazz ou Blues.

Pequenos consellos para o coidado do recentemente nacido

Nas primeiras semanas de vida, o teu bebé necesita especial atención. Debes axudalo a adaptarse no novo fogar de forma progresiva, con agarimo e coidado. Estes son algúns dos aspectos que debes coñecer:

Hixiene

A un recentemente nado non é necesario bañalo todos os días, de feito, cando chegades a casa tras estar no hospital, recoméndase non bañalo tras o paso dun par de días e esperar a que o cordón umbilical caia. O que debes facer é limpar as zonas íntimas cunha esponxiña e manter seco o cordón umbilical para que se seque e cáiase el só. Unha boa opción é utilizar unha pequena bañeira na que non lle cubra o seu corpeciño. Lembra tamén que o baño ten que ser un momento relaxante, polo que, se ao teu bebé non lle gusta, non é cuestión de abusar del.

Lembra tamén manter medidas de hixiene coas visitas. Se tedes visitas, que realicen unha boa limpeza de mans e que eviten a visita se están enfermos ou con síntomas.

Alimentación

Durante estes primeiros días de cambios, o bebé só necesita durmir e comer, ás veces mesmo parecerá que só quere durmir, pero non te asustes, xa que é o normal. Lembra que a alimentación no teu bebé, sexa de peito ou de biberón, é baixo demanda, aínda que tras o alta recoméndase non deixar pasar moito tempo se o neno non esperta e ofrecerlle alimento antes.

Se necesitas axuda sobre como debes levar a alimentación do teu fillo/para podes consultalo co teu pediatra. Ademais, podes saber un pouco máis sobre como alimentar ao teu bebé recentemente nado no noso blog e como coidar o teu peito durante a lactación materna.

Descanso

Asegurarte de que o bebé descanse é un dos puntos máis importantes. A pesar de que pasará moitas horas do día durmindo, non o fará de forma continua. Espertarase cada poucas horas porque sente incómodo, porque ten fame… e é aquí cando debes acougalo e conseguir un estado de tranquilidade que o axude a descansar. No noso blog sobre como debe durmir un recentemente nado contámosche posicións e consellos para que poidas asegurar un soño perfecto.

 
 
Artigo escrito en colaboración con AGaEP, a Asociación Galega de Enfermaría Pediátrica.
logo_agaep